CEO hos GS1 Denmark, Lars Kyed er slet ikke i tvivl om, hvad der kommer til at forandre og revolutionere GS1 Denmark i fremtiden. Data, data og mere data.
I daglig tale er der mange, som kender GTIN som en stregkode, men teknisk set er GTIN det nummer, som findes under selve stregkode-symbolet, og kan derfor også bruges til andre teknologier som fx 2D stregkoder og RFID tags.
GS1Trade Exact er vores service, der sikrer kvaliteten af den produktdata, du deler med dine handelspartnere, og kontrollerer dit fysiske produkt op mod de data, du har angivet i GS1Trade Sync.
Når et produkt er kvalitetssikret, bliver det valideret med et ikon i GS1Trade Sync, så alle handelspartnere kan se, at din produktdata er kvalitetstjekket af GS1Trade Exact.
Vi tilbyder også at oprette produkterne for dig. Det eneste du så skal gøre er at oprette en ordre og sende et kolli af produktet til os. Så opretter, publicerer og kvalitetssikrer vi alle produkterne i GS1Trade Sync.
For dig, der vil have den nemme løsning, hvor vi står for det hele fra A-Z
Her opretter vi produktet fra start i GS1Trade Sync ud fra det fysiske produkt. Det inkluderer også Exact Produkt Kvalitetstjek, hvor der bliver inkluderet et grønt valid-stempel.
Alle kravfelter i GS1Trade Sync udfyldes, samt supplerende informationer på produktet, som er relevante for Exact Kvalitetstjek, eksempelvis opbevaringsinstruktioner, anprisninger (FSC-mærkning, Svanemærket, Fuldkornsmærket...), dog er marketingtekster undtaget.
Ved produktoprettelse skal vi modtage et fysisk eksemplar af produktet, og der skal ved bestilling vedhæftes et oprettelsesskema med supplerende oplysninger, som ikke fremgår af de fysiske produkter. Det finder du i formularen ved bestilling.
En produktoprettelse og kvalitetstjek omfatter maksimalt én basisenhed + ét kolli.
For dig, der allerede har oprettet produktet, men gerne vil have kvalitetssikret din data
Her kontrollerer vi de oprettede produktdata i GS1Trade Sync i forhold til det korrekte, endelige produkt.
Dette skal blandt andet sikre, at onlineforbrugere har de samme oplysninger til rådighed som forbrugeren, der kigger på produktet i butikken.
Ved bestilling af Exact Produkt Kvalitetstjek kræver det, at du:
- har oprettet og publiceret data på produktet i GS1Trade Sync.
- indsender de fysiske produkter, som kan kontrolleres. Disse skal være de samme, som en kunde ville modtage.
Ønsker du både basisenhed og kolli kvalitetstjekket, skal du sørge for at sende et fyldt kolli til os.
Et kvalitetstjek omfatter maksimalt én basisenhed + ét kolli.
For dig, der allerede har fået et kvalitetstjek, men har fået nyt label på dit produkt
Her kontrollerer vi opdateringer af de tilrettede labelinformationer. Det kunne eksempelvis være en opdatering af ingredienslister eller genberegning af næringsdeklaration.
Ved Exact Label Kvalitetstjek behøver du ikke at indsende fysiske varer. Der er muligt at vedhæfte den opdaterede label i en fil til ordren. Vores opgave ved et Exact Label Kvalitetstjek er at holde de indtastede data op mod den data, der fremgår fra enten den vedhæftede fil eller det tilsendte produkt.
Forud for bestilling af Exact Label Kvalitetstjek er det vigtigt, at du opdaterer det pågældende produkts data i GS1Trade Sync.
Indsendes et fysisk produkt, tilkommer der et håndterings-tillæg på 160 kr., undtagen hvis der samtidig bestilles produktbilleder via vores service, GS1Trade Image.
Exact Label Kvalitetstjek kan kun udføres på produkter, der tidligere har været til Exact Produkt Kvalitetstjek.
Detailhandlen og foodservicebranchen oplever mange fejl i produktdata, både på logistiske informationer og labelinformationer. Derfor er der fra datamodtagerne krav om, at stamdata skal kvalitetssikres. Det er GS1Trade Exact sat i verden for at hjælpe med.
Dine produkter skal være oprettet i GS1Trade Sync for at vi kan kontrollere stamdata.
Vi har også mulighed for at tilrette din produktdata, dog tilretter vi ikke data for integrationsmedlemmer.
GS1Trade Exact sikrer, at produktstamdata i GS1Trade Sync stemmer overens med det fysiske produkt.
Vi opmåler produktet og sammenligner det fysiske produkt med de informationer, som leverandøren har angivet i GS1Trade Sync. Herefter tilrettes om nødvendigt.
GS1Trade Exact's kvalitetssikringsregler er baseret på GS1-standarder og regelsæt, bl.a. GDSN’s standarder for produktstamdata og regler vedtaget af GS1Trade Sync's arbejdsgruppe, som repræsenterer den danske detailhandel og foodservice.
Sørg derfor for at informere jeres leverandører om følgende:
- Medlemskab af GS1Trade Sync er nødvendigt
- Produkterne skal være oprettede i GS1Trade Sync
- Hvilke produkter I ønsker at leverandøren skal have kvalitetssikret i GS1Trade Exact
GS1Trade Image leverer professionelle marketing- og planogrambilleder, der lever op til gældende krav og grafiske retningslinjer.
Hvis du ønsker selv at tage dine egne produktbilleder, kan vi også hjælpe dig med at blive certificeret til dette.
GS1Trade Sync er en datapool til udveksling af produktdata, som dine handelspartnere kan tilgå.
GS1Trade Sync effektiviserer dataudvekslingen mellem handelspartnere, fordi data kun skal angives ét sted. Det øger kvaliteten af produktdata og skaber værdi for dig - og hele værdikæden.
Nedenfor finder du lister over priser for GS1 abonnementer og services.
For at være en del af GS1 Denmark og få adgang til alle vores standarder og services, kræver det et medlemskab.
Med et GS1 Denmark medlemskab får du samtidig ét stk. GLN/EAN.
Læs vores medlemsbetingelser her.
Prisoversigt
Medlemskab af GS1 Denmark, inkl. ét stk. GLN/EAN
500 DKK / ÅR
GS1ID Identifikationsnumre
GS1Trade Services
For at komme i gang med GS1Trade Exact skal din virksomhed være medlem af GS1 Denmark. Er du i forvejen GS1-medlem, gå direkte til Mit GS1 og bestil.
Et medlemskab giver dig nemlig et unikt nummer – kaldet GS1-virksomhedspræfiks – som du skal bruge til at generere dine globale unikke identifikationsnumre.
Produktoprettelse: Vi sørger for at oprette dine produkter i GS1Trade Sync med kvalitetstjek af produktet.
Kvalitetstjek: Vi sørger for at dit fysiske produkt matcher den stamdata der findes i GS1Trade Sync og kvitterer med et grønt kvalitetsstempel i GS1Trade Sync.
Labeltjek: Vi kontrollerer opdateringer på labeldata på allerede kvalitetstjekkede produkter.*
*kræver ikke indsendelse af fysiske produkter
Når du skal lancere nye produkter, har dine handelspartnere behov for at kende udvalgte stamdata, inden produktet kommer i handlen. Kontakt derfor først din kunde for at høre om krav og deadlines.
Logistikinformationer som dimensioner og vægt sikrer korrekt håndtering på lagre, og planogrambilleder sikrer den bedst mulige præsentation i butikken.
Når du bestiller tid til GS1Trade Exact, vælger du selv, hvad vi skal gøre med dine produkter efter fuldendt datakvalitetstjek.
Returnere*: Vi sørger for at aftale returnering, men du betaler selv for fragten.
Destruere: Vi sørger for at destruere dine produkter. Køl & frostvarer bliver altid destrueret og kan ikke doneres/returneres.
Donere: Vi sørger for at videreformidle dine produkter til godgørende formål, eksempelvis Mødrehjælpen og Projekt Hjemløs.
*Ønsker du at få returneret produkterne, beholder vi dem ugen ud, plus to uger i fald vi skal bruge dem til opfølgende arbejde efterfølgende. Skulle du alligevel ønske at afhente varerne med det samme, er det naturligvis i orden efter aftale.
Med vores service GS1Trade Image tager vi produktbilleder, planogramfotos og miljøbilleder.
GS1Trade Image er placeret på samme fysiske adresse som GS1Trade Exact, hvorfor det er nemt og bekvemt at lade os stå for billederne i samme ombæring.
Vi udfører oprettelser og kvalitetstjekket indenfor 10 hverdage efter modtagelse.
Ekspres håndtering er på max. 5 hverdage modsat normalt 10 hverdage. Ekspres bestilling kommer først i køen, så de håndteres altid som de første bestillinger lige så snart produkt/vare er modtaget hos GS1 Trade Exact & Image i Ballerup. Ekspres håndtering koster 100 % oveni for den valgte service.
Vil du høre mere om GS1Trade Exact eller har du spørgsmål til servicen anbefaler vi, at du kontakter vores trænede rådgivere, som sidder klar til at guide dig godt igennem processen.
Vi har åbent for henvendelse:
Mandag til torsdag: kl. 08:30 til kl. 15:30
Fredag: kl. 09:00 til kl. 15:00