The Global Language of Business
Kontakt os

Invitation til ekstraordinær generalforsamling d. 28. nov. 2024. Tilmeld dig her.

OBS: mandag d. 18. september og tirsdag d. 19. september til kl. 12 kan vi kun kontaktes på mail info@gs1.dk, grundet et eksternt arrangement

Trade Sync ikon - en lyserød cirkel med en illustration af tre cirkler ovenpå hinanden i en cylinder

GS1Trade Sync - Beauty

Automatisk og effektiv deling af dine beauty produktdata

Der er brug for data, når forbrugere skal træffe informerede beslutninger om, hvilken mascara, ansigtscreme eller hårfarve de skal købe. Men datadelingen bliver ofte bøvlet og involverer mange Excel-ark og mails frem og tilbage mellem leverandører og forhandlere. Sådan behøver det ikke være.

Som en del af GS1Trade Sync fællesskabet får du adgang til ét system, hvorfra du kan dele din produktdata med alle dine handelspartnere og spare tid og besvær.

Et fællesskab baseret på en velafprøvet model

Markedet for salg af produkter inden for beauty og personlig pleje er stort - både via salg i fysiske butikker og i webshops.

Men for at nå de kritiske forbrugerne, der går op i økologi og ønsker at undgå uønsket kemi, er der et stærkt behov for data for at få produkterne til at ende i deres indkøbskurve. Et behov der øges med den stigende onlinehandel.

Med GS1Trade Sync får du adgang til et datafællesskab og mulighed for at dele detaljerede produktdata, der er afgørende for både forhandlere og forbrugere. Det handler om at sikre korrekt information om bl.a. ingredienser (INCI), mærkninger, økologi, anvendelse og meget mere – fra læbestifter og hårfarve til tandpasta og shampoo.

4 grunde til, at den digitale ingrediensliste er vigtig

Den digitale produktliste (INCI) er et centralt element i delingen af data på beauty-produkter. Mere end 5.500 produkter i GS1Trade Sync har en INCI, og den hjælper producenter og forhandlere med at sikre korrekt og konsistent produktinformation – en vigtig forudsætning for forbrugertillid og sikkerhed.

Nem og sikker dataudveksling med underleverandører, kunder og kollektivordninger

Med GS1Trade Packaging bliver du en del af et fælles emballage- og deklareringssystem, der imødekommer industriens behov. Det er udviklet på baggrund af GS1-standarder, hvilket sikrer en ensartet måde at arbejde med emballagedata på, uanset hvor du befinder dig i forsyningskæden, og muliggør en effektiv håndtering og udveksling af data.

Det er sikkert at bruge, da du selv bestemmer, hvem du vil udveksle emballagedata med. Du kan desuden bruge systemet til at deklarere til en kollektivordning.

Dansk system og support med øje for kommende lovgivning

GS1Trade Packaging er et dansk system udviklet med afsæt i dansk lovgivning. Vi tilpasser systemet i takt med udviklingen i lovgivningen, så GS1Trade Packaging kan håndtere data for miljøgraduering og eventuelle nye krav fra EU eller dansk lovgivning i fremtiden.

Med GS1Trade Packaging får du mulighed for at bruge systemet på dansk eller engelsk. Du kan række ud til GS1 Denmarks danske medlemsservice for support, der ligeledes kan foregå på dansk eller engelsk.

Vi hjælper dig desuden godt i gang med webinarer, kurser og vejledninger. Har du brug for mere skræddersyet hjælp, kan du læse mere om vores rådgivningsforløb for emballagedata.

Effektiviserer dit arbejde med emballagedata

GS1Trade Packaging er et brugervenligt system, der ligesom vores andre GS1-systemer gør det nemt og effektivt at arbejde med data. Med GS1Trade Packaging får du dine emballagedata samlet ét sted.

Vedligeholder du dine emballagedata med GS1Trade Packaging, får du fuld sporbarhed i forhold til ændringer i stamdata, volumen og deklaration.

Systemet fungerer desuden som dokumentation for kontrol både internt og overfor myndighederne.

Strukturerer dine data og tager højde for de miljøgraduerede bidrag

Med GS1Trade Packaging får du flere muligheder for, hvordan du vil arbejde med dine data. Du kan enten bygge dine emballagedata op for det enkelte produkt, eller du kan bygge dine data op i emballage-systemer, hvis du ofte bruger den samme emballage til flere forskellige produkter.

I systemet vil du, udover at kunne tilføje produktdata som identifikation og brandnavn, også kunne tilføje materialetype, vægt og ikke mindst data til fastlæggelse af miljøgraduerede bidrag. Det er særlig interessant for dig, der tilgængeliggør omkring eller over 8 ton emballage om året. Ligger dine emballagemængder over 8 ton, stilles der nemlig krav til, at du deklarerer med udgangspunkt i de miljøgraduerede bidrag. Og ligger dine mængder lige under, kan der være en økonomisk fordel for dig.

Forbrugerens sundhed og sikkerhed

Forbrugere med allergier eller følsom hud har brug for at kende ingredienserne i de produkter, de anvender, for at undgå potentielt skadelige reaktioner. Ved at have INCI-ingredienslister digitalt tilgængelige kan forbrugerne nemt kontrollere, om et produkt indeholder allergener eller andre problematiske stoffer. Dette hjælper med at reducere risikoen for allergiske reaktioner og hudirritationer.

Gennemsigtighed og tillid

Gennemsigtighed skaber tillid mellem producent og forbruger. Når forbrugerne har adgang til komplette og præcise ingredienslister, føler de sig mere sikre ved deres køb. Ved at give fuld adgang til INCI-ingredienslister demonstrerer brands, at de ønsker at skabe gennemsigtighed, hvilket styrker brandets omdømme og forbrugerloyalitet.

Øget effektivitet i forsyningskæden

Med digitale løsninger som GS1Trade Sync kan leverandører og sælgere håndtere produktdata mere effektivt. Ved at indtaste data ét sted og dele det med alle handelspartnere, reduceres manuel håndtering og risikoen for fejl. Dette sikrer, at kunder altid har adgang til de nyeste og mest præcise data. En effektiv og præcis datahåndtering forbedrer også kvaliteten i hele forsyningskæden, hvilket er en stor fordel for både producenter og forhandlere.

Forbedret kundeoplevelse

En nem adgang til detaljerede produktinformationer forbedrer kundeoplevelsen. Forbrugere kan hurtigt og nemt finde information om de produkter, de er interesserede i, uden at skulle kontakte kundeservice eller gennemgå fysiske etiketter. Dette gør købsprocessen mere behagelig og effektiv, hvilket kan føre til øget kundetilfredshed og loyalitet.

Disse beauty virksomheder er allerede en del af datafællesskabet sammen med mange andre. Kom med!

Sæther logo - navnet skrevet ud
australian bodycare logo i grønt - australian bodycare skrevet ud
Beiersdorf logo - Beiersdorf skrevet ud i blå
salling group logo - salling group skrevet ud i blå
Urtekram logo i sort - urtekram skrevet over fire grene med blade på
L'oréal logo - L'Oréal skrevet ud i versaler

Gør datadelingen nemmere med GS1Trade Sync

grafik der beskriver manuel håndtering af data med L'oréal som eksempel der deler data til tre kunder gennem tre forskellige platforme

Manuel håndtering af produktdata

Mange virksomheder håndterer produktdata manuelt. Her leverer de et særskilt vareindmeldelsesskema med mange ens informationer til hver enkelt kunde. Ændringer i produktdata håndteres også manuelt, og der er i den forbindelse stor risiko for datafejl og manglende data.

grafik der beskriver smart udveksling af data med L'oréal som eksempel der deler data til tre kunder gennem en platform der er Trade Sync

Smart udveksling af produktdata via GDSN

Med adgang til servicen GS1Trade Sync kan du nøjes med at indtaste data ét sted og effektivt udveksle og vedligeholde data. På den måde er du sikker på, at alle dine kunder har adgang til de nyeste data i høj kvalitet om dine produkter. Læs mere om GDSN

Fordele ved brug af CGI billeder

➢ Billederne står skarpt som kun digitale billeder kan

➢ De er klar i god tid før produktlancering og produktion

➢ Produktdata og billeder kan leveres samme tid = Effektiv supply chain

➢ Space (?)kan få billeder hurtigt til planogramplanlægning

➢ Tilbudsaviser/spots er ikke afhængige af produktbilleder af et fysisk produkt

Susanna Romanini
Master Data Manager

Hos Midsona benytter vi GS1Trade Sync som vores primære platform til deling af produktdata, både til danske og udenlandske kunder. Derudover får vi vores produktdata kvalitetssikret af GS1Trade Exact, der sikrer overensstemmelse mellem det fysiske produkt og den digitale data – til gavn for alle led i forsyningskæden og helt ud til forbrugeren.

Lars Kejser Bob
Head of Business System Development

Hos Matas/KICKS er vi begejstrede for at være en del af GS1 fællesskabet, og vi ser utrolig meget frem til at bruge GS1Trade Sync, GS1Trade Image samt GS1Trade Packaging som en effektiv metode til at udveksle og modtage produkt- og emballagedata. Vi vil gerne gøre det meget lettere for vores handelspartnere, samtidig med, at vi alle sparer tid og reducerer fejl.

Mørkeblå cirkel med mørkeblå pil indeni der peger mod venstre
mørkeblå cirkel med mørkeblå pil indeni der peger mod højre

Effektiv datadeling på tværs af landegrænser

GS1 Denmark faciliterer en netværksgruppe sammen med industrien, hvis formål er at etablere en datamodel i form af et fælles sæt spilleregler for, hvilken data man kan og skal dele om beauty produkter.

Vi har desuden et tæt samarbejde med andre lande, og særligt med de nordiske lande (Norge undtaget), som også er langt fremme i forhold til deling af data via GDSN.

Det vil i sidste ende betyde, at den data, du leverer til dine danske kunder via GS1Trade Sync, GS1 Denmarks GDSN datapool, nemt kan deles med andre lande, og på den måde sparer du både tid og ressourcer.

Find den første version af guiden til datamodellen herunder.

Illustration af et kort over Europa med navnene på de fem forskellige datamodeller der findes

Kombinér vores services

GS1Trade Exact

GS1Trade Exact sikrer kvaliteten af jeres produktdata. Alle fysiske produkter bliver kontrolleret op mod de data, der er angivet i GS1Trade Sync.

Med denne service får du dermed kvalitetssikret data til gavn for hele forsyningskæden.

GS1Trade Image

GS1Trade Image leverer professionelle marketing- og planogrambilleder, der lever op til gældende krav og grafiske retningslinjer.

Hvis du ønsker selv at tage dine egne produktbilleder, kan vi også hjælpe dig med at blive certificeret til dette.

Priser for GS1Trade Sync

Årlig omsætning i mio kr. ​(ex. moms)
Årsabonnement (kr. ​ex. moms)  
Oprettelse (kr. ex. moms)  
Fra 0 til og med 5
1.250,00 DKK
1.250,00 DKK
Over 5 til og med 10
2.500,00 DKK
2.500,00 DKK
Over 10 til og med 15
3.750,00 DKK
3.750,00 DKK
Over 15 til og med 20
5.000​,00 DKK
5.000​,00 DKK
Over 20 til og med 50
10.000,00 DKK
10.000,00 DKK
Over 50 til og med 100
15.000,00 DKK
15.000,00 DKK
Over 100 til og med 150
20.000,00 DKK
20.000,00 DKK
Over 150 til og med 200
25.000,00 DKK
25.000,00 DKK
Over 200 til og med 250
31.000,00 DKK
31.000,00 DKK
Over 250 til og med 300
37.000,00 DKK
37.000,00 DKK
Over 300 til og med 400
44.000,00 DKK
44.000,00 DKK
Over 400 til og med 500
51.000,00 DKK
51.000,00 DKK
Over 500 til og med 1.000
60.000,00 DKK
60.000,00 DKK
Over 1.000 til og med 5.000
80.000,00 DKK
80.000,00 DKK
Over 5.000​
100.000,00 DKK
100.000,00 DKK

Klik på plusset for at åbne vores prisoversigt for GS1Trade Sync og finde den model, der passer bedst til din virksomheds behov.

GS1Trade Sync

For at benytte GS1Trade Sync kræver det et årligt abonnement, samt et eller flere årlige forbrugsabonnementer.

Dit forbrug vil bliver opkrævet alt efter om du er Dataleverandør* eller Datamodtager.

Du kan læse om mere om betingelserne for brug af GS1Trade Sync her

*Hvis du ønsker at gøre brug af muligheden for at sende data til FDA (U.S. Food and Drug Administration) og GUDID (Global UDI Database), vil der blive tilføjet et ekstra årligt gebyr på 50.000 kr. ex. moms.

Abonnement

GS1Trade Sync abonnement

2.000 DKK / ÅR

Kræver GS1Trade Sync Abonnement:

GS1Trade Sync Koncernaftale

3.000 DKK / ÅR

GS1Trade Sync Solution Provider*

5.000 DKK / ÅR

*Med dette tilvalg får du mulighed for at sende og modtage data på vegne af andre virksomheder, via din egen konto (GLN) i GS1Trade Sync. Dette betyder, at du via en kommunikationskanal kan sende og/eller modtage data på vegne af andre, og at du dermed undgår at skulle vedligeholde en kommunikationskanal pr. virksomhed, du assisterer.

Dette kan eks. være, hvis du assisterer andre virksomheder med at sende data fra deres interne applikationer (PIM/ERP etc.) til GS1Trade Sync, eller hvis du assisterer andre virksomheder med at vedligeholde deres hjemmeside/webshop med den data, de har registeret i GS1Trade Sync. Det forudsættes, at der gives skriftligt tilsagn fra de virksomheder, som du som Solution Provider skal kunne sende og/eller modtage data på vegne af.

Priser for dataleverandører

0 - 50 aktive GTINs

1.500 DKK / ÅR

51 - 100 aktive GTINs

2.750 DKK / ÅR

101 - 150 aktive GTINs

4.000 DKK / ÅR

151 - 200 aktive GTINs

5.000 DKK / ÅR

201 - 300 aktive GTINs

7.500 DKK / ÅR

301 - 400 aktive GTINs

9.000 DKK / ÅR

401 - 500 aktive GTINs

10.000 DKK / ÅR

501 - 750 aktive GTINs

15.000 DKK / ÅR

751 - 1.000 aktive GTINs

20.000 DKK / ÅR

1.001 - 2.000 aktive GTINs

40.000 DKK / ÅR

2.001 - 4.000 aktive GTINs

50.000 DKK / ÅR

4.001 - 6.000 aktive GTINs

60.000 DKK / ÅR

6.001 - 8.000 aktive GTINs

80.000 DKK / ÅR

8.001 - 10.000 aktive GTINs

90.000 DKK / ÅR

10.000+ aktive GTINs

100.000 DKK / ÅR

Priser for datamodtagere

0 - 100 aktive GTINs

5.000 DKK / ÅR

101 - 200 aktive GTINs

7.500 DKK / ÅR

201 - 500 aktive GTINs

10.000 DKK / ÅR

501 - 1.000 aktive GTINs

15.000 DKK / ÅR

1.001 - 2.500 aktive GTINs

25.000 DKK / ÅR

2.501 - 5.000 aktive GTINs

40.000 DKK / ÅR

5.001 - 10.000 aktive GTINs

50.000 DKK / ÅR

10.001 - 25.000 aktive GTINs

60.000 DKK / ÅR

25.001 - 50.000 aktive GTINs

70.000 DKK / ÅR

50.001 - 100.000 aktive GTINs

80.000 DKK / ÅR

100.000+ aktive GTINs

100.000 DKK / ÅR

Offentlig forskning og analyse*

25.000 DKK / ÅR

*Adgang til denne mulighed kan kun gives til instanser der er karakteriseret som offentlig virksomhed

Udvid ikon - en mørkeblå cirkel med et mørkeblåt plus indenisammenfold ikon - en mørkeblå cirkel med et mørkeblåt minus indeni

Kom i gang med GS1Trade Sync

For at komme i gang med GS1Trade Sync skal din virksomhed være medlem af GS1 Denmark. Er du i forvejen GS1-medlem, gå direkte til Mit GS1 og bestil.

Et medlemskab giver dig nemlig et unikt nummer – kaldet GS1-virksomhedspræfiks – som du skal bruge til at generere dine globale unikke identifikationsnumre.

En mørkhåret man sidder ved et skrivebord og skriver på sin bærbare computer
Få din gratis adgang nu

Vi kan hjælpe dig videre

Har du endnu ikke adgang til GS1Trade Sync eller har du spørgsmål til servicen, anbefaler vi, at du kontakter vores specialister, som sidder klar til at guide dig godt igennem processen.

Vi har åbent for henvendelse:

Mandag til torsdag: kl. 08:30 til kl. 15:30
Fredag: kl. 09:00 til kl. 15:00

+45 39 27 85 27

Eller på mail: gs1tradesync@gs1.dk

Morten Buch
COO / Head of Retail
mørkeblåt telefon ikon
+45 39 16 90 17
Nikolaj Brink Laursen
Member Relations Manager
mørkeblåt telefon ikon
+45 39 16 90 23