The Global Language of Business
Kontakt os

OBS: mandag d. 18. september og tirsdag d. 19. september til kl. 12 kan vi kun kontaktes på mail info@gs1.dk, grundet et eksternt arrangement

Grundet et internt arrangement er det desværre ikke muligt at indlevere fysiske varer hos GS1Trade Exact
onsdag den 7. september og torsdag den 8. september.

Exact ikon - en solgul cirkel med en illustration af et forstørrelsesglas

GS1Trade Exact

Oprettelse og kvalitetssikring af produktdata - det giver sikkerhed!

GS1Trade Exact er vores service, der sikrer kvaliteten af den produktdata, du deler med dine handelspartnere. Vi kontrollerer dit fysiske produkt op mod de data, du har angivet i GS1Trade Sync, eller opretter det i GS1Trade Sync, hvis det er det du ønsker.

Når et produkt er kvalitetssikret, er det valideret og har det grønne stempel i GS1Trade Sync, så alle handelspartnere kan se, at din produktdata er kvalitetstjekket.

Det eneste du skal gøre, er at oprette en ordre (det gør du herunder) og sende et kolli af produktet til os. Så opretter, publicerer og kvalitetssikrer vi i GS1Trade Sync.

Bestil GS1Trade Exact

Den nemme løsning til at sikre korrekte stamdata

Se hvordan GS1Trade Exact kan hjælpe din virksomhed med at sikre kvaliteten af dine produkters stamdata og dermed bidrage positivt til ensartet information mellem din virksomhed og dens handelspartnere.

 

Find den GS1Trade Exact løsning, der passer til dig

Exact Produktoprettelse og Produkt Kvalitetstjek

For dig, der vil have den nemme løsning, hvor vi står for det hele fra A-Z

Her opretter vi produktet fra start i GS1Trade Sync ud fra det fysiske produkt. Det inkluderer også Exact Produkt Kvalitetstjek, hvor der bliver inkluderet et grønt valid-stempel.

Alle kravfelter i GS1Trade Sync udfyldes, samt supplerende informationer på produktet, som er relevante for Exact Kvalitetstjek, eksempelvis opbevaringsinstruktioner, anprisninger (FSC-mærkning, Svanemærket, Fuldkornsmærket...), dog er marketingtekster undtaget.

Ved produktoprettelse skal vi modtage et fysisk eksemplar af produktet, og der skal ved bestilling vedhæftes et oprettelsesskema med supplerende oplysninger, som ikke fremgår af de fysiske produkter. Det finder du i formularen ved bestilling.

En produktoprettelse og kvalitetstjek omfatter maksimalt én basisenhed + ét kolli.

Exact Produkt Kvalitetstjek

For dig, der allerede har oprettet produktet, men gerne vil have kvalitetssikret din data

Her kontrollerer vi de oprettede produktdata i GS1Trade Sync i forhold til det korrekte, endelige produkt.

Dette skal blandt andet sikre, at onlineforbrugere har de samme oplysninger til rådighed som forbrugeren, der kigger på produktet i butikken.

Ved bestilling af Exact Produkt Kvalitetstjek kræver det, at du:

  • har oprettet og publiceret data på produktet i GS1Trade Sync.
  • indsender de fysiske produkter, som kan kontrolleres. Disse skal være de samme, som en kunde ville modtage.

Ønsker du både basisenhed og kolli kvalitetstjekket, skal du sørge for at sende et fyldt kolli til os.
Et kvalitetstjek omfatter maksimalt én basisenhed + ét kolli.

Få 50% rabat på kvalitetstjek af foodservice og beauty-produkter her

Exact Label Kvalitetstjek

Her kontrollerer vi opdateringer af de tilrettede labelinformationer. Det kunne eksempelvis være en opdatering af ingredienslister eller genberegning af næringsdeklaration.

Ved Exact Label Kvalitetstjek behøver du ikke at indsende fysiske varer. Der er muligt at vedhæfte den opdaterede label i en fil til ordren. Vores opgave ved et Exact Label Kvalitetstjek er at holde de indtastede data op mod den data, der fremgår fra enten den vedhæftede fil eller det tilsendte produkt.

Forud for bestilling af Exact Label Kvalitetstjek er det vigtigt, at du opdaterer det pågældende produkts data i GS1Trade Sync.

Indsendes et fysisk produkt, tilkommer der et håndteringstillæg på 160 kr., undtagen hvis der samtidig bestilles produktbilleder via vores service, GS1Trade Image.

Exact Label Kvalitetstjek kan kun udføres på produkter, der tidligere har været til Exact Produkt Kvalitetstjek.

"
Jeg kan helt tydeligt mærke at det er afgørende for vores leverandører – og for os datamodtagere – at der er standarder, som er lette at tilgå. I dag udfylder du det samme til Coop og Dagrofa som til os og dermed sparer du tid som leverandør. Hverdagen er ganske enkelt blevet nemmere og mere transparent.
Samir
Samir

Hvad kan du bruge GS1Trade Exact til?

Er du dataleverandør?

Detailhandlen og foodservicebranchen oplever mange fejl i produktdata, både på logistiske informationer og labelinformationer. Derfor er der fra datamodtagerne krav om, at stamdata skal kvalitetssikres. Det er GS1Trade Exact sat i verden for at hjælpe med.

Dine produkter skal være oprettet i GS1Trade Sync for at vi kan kontrollere stamdata.

Vi har også mulighed for at tilrette din produktdata, dog tilretter vi ikke data for integrationsmedlemmer.

Er du datamodtager?

GS1Trade Exact sikrer, at produktstamdata i GS1Trade Sync stemmer overens med det fysiske produkt.

Vi opmåler produktet og sammenligner det fysiske produkt med de informationer, som leverandøren har angivet i GS1Trade Sync. Herefter tilrettes om nødvendigt.

GS1Trade Exact's kvalitetssikringsregler er baseret på GS1-standarder og regelsæt, bl.a. GDSN’s standarder for produktstamdata og regler vedtaget af GS1Trade Sync's arbejdsgruppe, som repræsenterer den danske detailhandel og foodservice.

Sørg derfor for at informere jeres leverandører om følgende:

- Medlemskab af GS1Trade Sync er nødvendigt

- Produkterne skal være oprettede i GS1Trade Sync

- Hvilke produkter I ønsker at leverandøren skal have kvalitetssikret i GS1Trade Exact

Kombinér vores services

GS1Trade Image

GS1Trade Image leverer professionelle marketing- og planogrambilleder, der lever op til gældende krav og grafiske retningslinjer.

Hvis du ønsker selv at tage dine egne produktbilleder, kan vi også hjælpe dig med at blive certificeret til dette.

GS1Trade Sync

GS1Trade Sync er en datapool til udveksling af produktdata, som dine handelspartnere kan tilgå.

GS1Trade Sync effektiviserer dataudvekslingen mellem handelspartnere, fordi data kun skal angives ét sted. Det øger kvaliteten af produktdata og skaber værdi for dig - og hele værdikæden.

Priser og abonnementer

Nedenfor kan du se priserne for GS1Trade Exact.

GS1Trade Exact

For at benytte GS1Trade Exact kræver det et abonnement, hvorefter du vil blive afregnet afhængig af dit forbrug af servicen.

Abonnement

GS1Trade Exact abonnement

300 DKK / ÅR

Services

Produktoprettelse og kvalitetstjek

600,00 DKK

- Ekspreshåndtering

600,00 DKK

Produkt kvalitetstjek

325,00 DKK

- Ekspreshåndtering

325,00 DKK

Label kvalitetstjek - Fil

160,00 DKK

- Ekspreshåndtering

160,00 DKK

Label kvalitetstjek - Fysisk produkt

320,00 DKK

- Ekspreshåndtering

320,00 DKK

Tillæg ved fejl - (Produkt- og Label kvalitetstjek)

160,00 DKK

Udvid ikon - en mørkeblå cirkel med et mørkeblåt plus indenisammenfold ikon - en mørkeblå cirkel med et mørkeblåt minus indeni

Kom i gang med GS1Trade Exact

For at komme i gang med GS1Trade Exact skal din virksomhed være medlem af GS1 Denmark. Er du i forvejen GS1-medlem, gå direkte til Mit GS1 og bestil.

Et medlemskab giver dig nemlig et unikt nummer – kaldet GS1-virksomhedspræfiks – som du skal bruge til at generere dine globale unikke identifikationsnumre.

En mørkhåret man sidder ved et skrivebord og skriver på sin bærbare computer

Spørgsmål og svar

Nedenfor finder du nogle af de spørgsmål, vi allerede har fået omkring denne service - og de svar vi har givet.
Måske det også er noget af det, du søger. Ellers er du velkommen til at kontakte os.

Hvad er forskellen på produktoprettelse, produkt kvalitetstjek og label kvalitetstjek?

Udvid ikon - en mørkeblå cirkel med et mørkeblåt plus indenisammenfold ikon - en mørkeblå cirkel med et mørkeblåt minus indeni

Produktoprettelse: Vi sørger for at oprette dine produkter i GS1Trade Sync efterfuldt af Produkt kvalitetstjek og kvitterer med et grønt kvalitetsstempel i GS1Trade Sync.

Produkt kvalitetstjek: Vi sørger for at dit fysiske produkt matcher den stamdata der findes i GS1Trade Sync og kvitterer med et grønt kvalitetsstempel i GS1Trade Sync.

Label kvalitetstjek: Vi kontrollerer opdateringer på labeldata på allerede kvalitetstjekkede produkter.*

* kræver ikke indsendelse af fysiske produkter.

Hvordan får jeg kvalitetstjekket et nyt produkt?

Udvid ikon - en mørkeblå cirkel med et mørkeblåt plus indenisammenfold ikon - en mørkeblå cirkel med et mørkeblåt minus indeni

Når du skal lancere nye produkter, har dine handelspartnere behov for at kende udvalgte stamdata, inden produktet kommer i handlen. Kontakt derfor først din kunde for at høre om krav og deadlines.

Logistikinformationer som dimensioner og vægt sikrer korrekt håndtering på lagre, og planogrambilleder sikrer den bedst mulige præsentation i butikken.

Hvad sker der med mine produkter efter kvalitetstjekket?

Udvid ikon - en mørkeblå cirkel med et mørkeblåt plus indenisammenfold ikon - en mørkeblå cirkel med et mørkeblåt minus indeni

Når du bestiller tid til GS1Trade Exact, vælger du selv, hvad vi skal gøre med dine produkter efter fuldendt datakvalitetstjek.

Returnere*: Når den samlet ordre er færdigbehandlet sender vi besked om at jeres vareprøver er klar til afhentning.  I forbindelse med returnering af vareprøver står I for enten selv at afhente vareprøver eller at booke fragt. GS1 Trade Exact håndterer ikke pickup og vi leverer ikke pakker til posthus eller pakkeshops. 

Vareprøve afhentes på denne adresse GS1Trade Exact, Industriparken 23, 2750 Ballerup i tidsrummet mandag - Fredag mellem 08:00 og 15:00


Destruere: Vi sørger for at destruere dine produkter. Køl & frostvarer bliver altid destrueret og kan ikke doneres/returneres.

Donere: Vi sørger for at videreformidle dine produkter til godgørende formål.

Tager I også produktbilleder?

Udvid ikon - en mørkeblå cirkel med et mørkeblåt plus indenisammenfold ikon - en mørkeblå cirkel med et mørkeblåt minus indeni

Med vores service GS1Trade Image tager vi produktbilleder, planogramfotos og miljøbilleder. GS1Trade Image er placeret på samme fysiske adresse som GS1Trade Exact, hvorfor det er nemt og bekvemt at lade os stå for billederne i samme ombæring.

Læs mere om GS1Trade Image.

Hvor lang er jeres behandlingstid?

Udvid ikon - en mørkeblå cirkel med et mørkeblåt plus indenisammenfold ikon - en mørkeblå cirkel med et mørkeblåt minus indeni

Vi udfører oprettelser og kvalitetstjekket indenfor 10 hverdage efter modtagelse.

Ekspreshåndtering er på max. 5 hverdage modsat normalt 10 hverdage. Ekspres bestilling kommer først i køen, så de håndteres altid som de første bestillinger lige så snart produkt/vare er modtaget hos GS1Trade Exact & Image i Ballerup. Ekspres håndtering koster 100 % oveni for den valgte service.

GS1 Stories - Sådan bruger andre GS1Trade Exact

Vi kan hjælpe dig videre

Vil du høre mere om GS1Trade Exact, eller har du spørgsmål til servicen, anbefaler vi, at du kontakter vores eksperter, som sidder klar til at guide dig godt igennem processen.

Kontakt os
Så svarer vi dig hurtigst muligt.

Tlf: +45 39 27 85 27

Mail: gs1tradeexact@gs1.dk

Jacob Houd Holst Christensen
Head of Data Quality and Image Services
Lene B. S. Christensen
Assistant manager - Data Quality