Et nyt elektronisk køkkenstyringssystem skaber mulighed for et endnu stærkere samarbejde mellem køkkenet og hospitalets afdelinger om patienternes ernæring på Aalborg Universitetshospital.
I daglig tale er der mange, som kender GTIN som en stregkode, men teknisk set er GTIN det nummer, som findes under selve stregkode-symbolet, og kan derfor også bruges til andre teknologier som fx 2D stregkoder og RFID tags.
GS1Trade Exact er vores service, der sikrer kvaliteten af den produktdata, du deler med dine handelspartnere. Vi kontrollerer dit fysiske produkt op mod de data, du har angivet i GS1Trade Sync, eller opretter det i GS1Trade Sync, hvis det er det du ønsker.
Når et produkt er kvalitetssikret, er det valideret og har det grønne stempel i GS1Trade Sync, så alle handelspartnere kan se, at din produktdata er kvalitetstjekket.
Det eneste du skal gøre, er at oprette en ordre (det gør du herunder) og sende et kolli af produktet til os. Så opretter, publicerer og kvalitetssikrer vi i GS1Trade Sync.
I øjeblikket er der 50% rabat på Exact Produkt Kvalitetstjek for foodservice-produkter.
Se hvordan GS1Trade Exact kan hjælpe din virksomhed med at sikre kvaliteten af dine produkters stamdata og dermed bidrage positivt til ensartet information mellem din virksomhed og dens handelspartnere.
Her opretter vi produktet fra start i GS1Trade Sync ud fra det fysiske produkt. Det inkluderer også Exact Produkt Kvalitetstjek, hvor der bliver inkluderet et grønt valid-stempel.
Alle kravfelter i GS1Trade Sync udfyldes, samt supplerende informationer på produktet, som er relevante for Exact Kvalitetstjek, eksempelvis opbevaringsinstruktioner, anprisninger (FSC-mærkning, Svanemærket, Fuldkornsmærket...), dog er marketingtekster undtaget.
Ved produktoprettelse skal vi modtage et fysisk eksemplar af produktet, og der skal ved bestilling vedhæftes et oprettelsesskema med supplerende oplysninger, som ikke fremgår af de fysiske produkter. Det finder du i formularen ved bestilling.
En produktoprettelse og kvalitetstjek omfatter maksimalt én basisenhed + ét kolli.
Her kontrollerer vi de oprettede produktdata i GS1Trade Sync i forhold til det korrekte, endelige produkt.
Dette skal blandt andet sikre, at onlineforbrugere har de samme oplysninger til rådighed som forbrugeren, der kigger på produktet i butikken.
Ved bestilling af Exact Produkt Kvalitetstjek kræver det, at du:
Ønsker du både basisenhed og kolli kvalitetstjekket, skal du sørge for at sende et fyldt kolli til os.
Et kvalitetstjek omfatter maksimalt én basisenhed + ét kolli.
Få 50% rabat på kvalitetstjek af foodservice og beauty-produkter her
Her kontrollerer vi opdateringer af de tilrettede labelinformationer. Det kunne eksempelvis være en opdatering af ingredienslister eller genberegning af næringsdeklaration.
Ved Exact Label Kvalitetstjek behøver du ikke at indsende fysiske varer. Der er muligt at vedhæfte den opdaterede label i en fil til ordren. Vores opgave ved et Exact Label Kvalitetstjek er at holde de indtastede data op mod den data, der fremgår fra enten den vedhæftede fil eller det tilsendte produkt.
Forud for bestilling af Exact Label Kvalitetstjek er det vigtigt, at du opdaterer det pågældende produkts data i GS1Trade Sync.
Indsendes et fysisk produkt, tilkommer der et håndteringstillæg på 160 kr., undtagen hvis der samtidig bestilles produktbilleder via vores service, GS1Trade Image.
Exact Label Kvalitetstjek kan kun udføres på produkter, der tidligere har været til Exact Produkt Kvalitetstjek.
Detailhandlen og foodservicebranchen oplever mange fejl i produktdata, både på logistiske informationer og labelinformationer. Derfor er der fra datamodtagerne krav om, at stamdata skal kvalitetssikres. Det er GS1Trade Exact sat i verden for at hjælpe med.
Dine produkter skal være oprettet i GS1Trade Sync for at vi kan kontrollere stamdata.
Vi har også mulighed for at tilrette din produktdata, dog tilretter vi ikke data for integrationsmedlemmer.
GS1Trade Exact sikrer, at produktstamdata i GS1Trade Sync stemmer overens med det fysiske produkt.
Vi opmåler produktet og sammenligner det fysiske produkt med de informationer, som leverandøren har angivet i GS1Trade Sync. Herefter tilrettes om nødvendigt.
GS1Trade Exact's kvalitetssikringsregler er baseret på GS1-standarder og regelsæt, bl.a. GDSN’s standarder for produktstamdata og regler vedtaget af GS1Trade Sync's arbejdsgruppe, som repræsenterer den danske detailhandel og foodservice.
Sørg derfor for at informere jeres leverandører om følgende:
- Medlemskab af GS1Trade Sync er nødvendigt
- Produkterne skal være oprettede i GS1Trade Sync
- Hvilke produkter I ønsker at leverandøren skal have kvalitetssikret i GS1Trade Exact
GS1Trade Image leverer professionelle marketing- og planogrambilleder, der lever op til gældende krav og grafiske retningslinjer.
Hvis du ønsker selv at tage dine egne produktbilleder, kan vi også hjælpe dig med at blive certificeret til dette.
GS1Trade Sync er en datapool til udveksling af produktdata, som dine handelspartnere kan tilgå.
GS1Trade Sync effektiviserer dataudvekslingen mellem handelspartnere, fordi data kun skal angives ét sted. Det øger kvaliteten af produktdata og skaber værdi for dig - og hele værdikæden.
Nedenfor kan du se priserne for GS1Trade Exact.
For at komme i gang med GS1Trade Exact skal din virksomhed være medlem af GS1 Denmark. Er du i forvejen GS1-medlem, gå direkte til Mit GS1 og bestil.
Et medlemskab giver dig nemlig et unikt nummer – kaldet GS1-virksomhedspræfiks – som du skal bruge til at generere dine globale unikke identifikationsnumre.
Nedenfor finder du nogle af de spørgsmål, vi allerede har fået omkring denne service - og de svar vi har givet.
Måske det også er noget af det, du søger. Ellers er du velkommen til at kontakte os.
Vil du høre mere om GS1Trade Exact, eller har du spørgsmål til servicen, anbefaler vi, at du kontakter vores eksperter, som sidder klar til at guide dig godt igennem processen.
Kontakt os
Så svarer vi dig hurtigst muligt.
Tlf: +45 39 27 85 27
Mail: gs1tradeexact@gs1.dk