Det behøver ikke at være besværligt at pushe sine produkter ud på de digitale markedspladser, men det er alfa og omega, at man har fokus på korrekt mærkning af sine produkter og i sidste ende brugeroplevelsen.
I daglig tale er der mange, som kender GTIN som en stregkode, men teknisk set er GTIN det nummer, som findes under selve stregkode-symbolet, og kan derfor også bruges til andre teknologier som fx 2D stregkoder og RFID tags.
GS1Trade Transact er en pålidelig og velafprøvet EDI-løsning, der kan implementeres i dit økonomisystem. Løsningen sikrer, at du sender præcis de oplysninger, som din kunde har behov for, så din faktura bliver godkendt første gang.
Med GS1Trade Transact kan du modtage ordrer og sende fakturaer digitalt. Løsningen fungerer som GS1’s EDI-system og understøtter både digital modtagelse og afsendelse af dokumenter til dine kunder. Du vælger selv, om systemet skal integreres med dit økonomisystem, eller om du vil tilgå det online.
Derudover giver servicen mulighed for at sende fakturaer via NemHandel, hvilket er et krav ved handel med offentlige myndigheder. Du kan også sende fakturaer gennem Peppol til udenlandske, private og offentlige kunder.
EDI står for Electronic Data Interchange og sikrer en standardiseret og effektiv udveksling af dokumenter mellem handelspartnere.
GS1 Denmark har valgt at skifte operatør af GS1Trade Transact (EDI).
Hvorfor skifter vi?
Vores nuværende platform var ved at nå sin udløbsdato og stod over for en større opdatering. I den forbindelse har vi vurderet, hvordan vi bedst muligt kan videreføre Transact til gavn for vores medlemmer, og samtidig kunne tilbyde en løsning, som kunne holde det lave prisniveau. Konklusionen var, at vi måtte skifte operatør.
Hvad betyder det for dig som medlem af denne service?
Den portal, som du i dag benytter, vil blive lukket ned, og vi overgår til en ny portal, som i øjeblikket udvikles af vores nye operatør, TrueCommerce. Overgangen til den nye portal forventes at være fuldført i slutningen af januar måned.
Du vil opleve ændringer som nyt login, nyt design og nye funktioner. Vi bestræber os på at gøre overgangen så smidig som muligt for dig som medlem. Forud for dette vil vi, og TrueCommerce kontakte dig for information som skal benyttes i den nye portal, og du vil modtage invitationer til opstartskurser, som vi vil afholde i slutningen.
Vær opmærksom på, at den ny operatør TrueCommerce muligvis vil kontakte dig med spørgsmål i processen. Det er derfor vigtigt, at du holder øje med din mail.
Vores ambition er at forstyrre dig så lidt som muligt, men vi forventer, at der kan forekomme lidt midlertidig "støj" undervejs. Vi håber på din forståelse og en smule tålmodighed, hvis der skulle opstå udfordringer. Har du spørgsmål, er du selvfølgelig velkommen til at kontakte os – vi sidder klar ved telefonerne.
Med venlig hilsen
GS1 Denmark
Hvis du ønsker at skrive dig op til GS1Trade Transact, kan du gøre dette i formularen.
Med GS1Trade Transact gør du hverdagen nemmere for dine kunder og bliver en mere attraktiv samarbejdspartner.
Dine kunder behøver ikke at bekymre sig om, hvordan de sender ordrer eller hvordan de modtager og behandler ordrebekræftelser og fakturaer fra dig. Det hele foregår nemlig automatisk, og dine kunder undgår mange manuelle processer.
Send fakturaer, ordrebekræftelser og følgesedler til dine kunder digitalt. En samlet dansk detailhandel stiller rent faktisk krav til elektroniske ordrer og fakturaer, og derfor kan du med fordel bruge GS1Trade Transact, når du handler med blandt andre: Salling Group, MATAS, Coop, Reitangruppen og Hørkram.
Med GS1Trade Transact kan du sende fakturaer gennem NemHandel og Peppol, når du handler med offentlige myndigheder i Danmark eller udlandet.
Disse ERP-systemer kan du integrere med GS1Trade Transact via vores plugins eller inhouse XML format.
Her kan du finde virksomheder, du kan udveksle elektroniske ordre/fakturaer med.
Du kan handle med dine kunder igennem NemHandel og PEPPOL.
Nedenfor kan du søge på specifikke virksomheder og filtrere inden for brancher.
Nedenfor kan du se priserne for GS1Trade Transact.
For at komme i gang med GS1Trade Transact skal din virksomhed være medlem af GS1 Denmark. Er du i forvejen GS1-medlem, gå direkte til Mit GS1 og bestil.
Et medlemskab giver dig nemlig et unikt nummer – kaldet GS1-virksomhedspræfiks – som du skal bruge til at generere dine globale unikke identifikationsnumre.
Nedenfor finder du nogle af de spørgsmål, vi allerede har fået omkring denne service - og de svar vi har givet.
Måske det også er noget af det, du søger. Ellers er du velkommen til at kontakte os.
Har du brug for hjælp til at komme i gang med GS1Trade Transact eller spørgsmål til servicen, anbefaler vi at du kontakter vores eksperter, som sidder klar til at guide dig godt igennem processen.
Vi har åbent for henvendelse:
Mandag til torsdag: kl. 08:30 til kl. 15:30
Fredag: kl. 09:00 til kl. 15:00