The Global Language of Business
Kontakt os

Har du spørgsmål til din årsfaktura? Kontakt os her

OBS: mandag d. 18. september og tirsdag d. 19. september til kl. 12 kan vi kun kontaktes på mail info@gs1.dk, grundet et eksternt arrangement

Detailhandel og foodservice

En samlet detailhandel og foodservice står sammen om at bruge GS1-standarder til stregkodemærkning af produkter og forsendelser.

Men vores standarder kan bruges til meget mere end det. Opdag hvordan din virksomhed effektivt kan udveksle korrekte produktstamdata og -billeder med dine handelspartnere og øge salget gennem vores services.

Få styr på din stamdata

Komplette og korrekte produktdata er afgørende for at få produkter på hylderne - i butikker og online.

Vi hjælper dig med at lykkes med vores services: GS1Trade Sync, GS1Trade Exact og GS1Trade Image. Se hvordan i videoen her.

 

Hvordan kan GS1's services bruges i detailhandlen og foodservice?

GS1Trade Sync

Ved at placere produktstamdata og -billeder i GS1Trade Sync opnår du, at data er tilgængeligt for dine handelspartnere, når de har brug for det.

I servicen er der en række indbyggede valideringer, som samtidig sikrer en høj og troværdig datakvalitet.

GS1Trade Exact

GS1Trade Exact kontrollerer dit fysiske produkt op mod de data, der er angivet i GS1Trade Sync, og validerer herefter produkterne. Dermed er du sikret, at der er plads til produkterne på hylderne, og at de digitale og fysiske produktinformationer stemmer overens.

GS1Trade Image

GS1Trade Image leverer professionelle marketing- og planogrambilleder, der lever op til jeres kunders krav og standarder.

Vi kan enten fotografere for dig eller certificere dig til at gøre det selv. Billederne placeres efterfølgende i GS1Trade Sync og følger produkterne fra a til z.

GS1Trade Transact

GS1Trade Transact varetager digital modtagelse af ordrer og afsendelse af dokumenter til dine kunder.

Servicen gør det samtidig muligt at sende fakturaer gennem NemHandel og Peppol til udenlandske private og offentlige kunder.

GS1Trade Activate

GS1Trade Activate holder det digitale overblik over dine GTIN og GLN digitalt, og fritager dig for manuelt at holde dig ajour med dine nummerserier.

GS1Trade Activate er gratis for dig, der er medlem af GS1.

Hvordan kan GS1-standarder og services kombineres?


GTIN og GLN udgør den unikke identifikation, som i samspil med datadeling - og valideringsservices: GS1Trade Sync, GS1Trade Exact og GS1Trade Image sikrer, at dine produkter glider gennem forsyningskæden med stamdata, billeder og et unikt produktnummer tilknyttet.

Tilkobler du vores EDI-service GS1Trade Transact, sikrer vi nem digital ordremodtagelse og fakturaafsendelse til offentlige og private handelspartnere.

Identifikation
GS1-identifikationsnumre som GLN, UDI-DI, SSCC, EAN, GS1-128, GS1 Datamatrix, IFT og EPC/RFID er unikke, globale identifikationer af produkter, paller, forsendelser og steder gennem hele forsyningskæden.
Datadeling
Udveksling af lovpligtige produktstamdata og billeder, hvor data er samlet ét sted til brug for handelspartnere.
EDI
Brugervenlig modtagelse af ordrer og afsendelse af dokumenter til private og offentlige samarbejdspartnere, enten integreret i eget økonomisystem eller som online-løsning.
Datakvalitet
Kvalitetskontrol af stamdata på fysiske produkter til brug ved datadeling. Produktoprettelse samt produktbilleder i globale standarder og kvalitet til planogram, webshop og markedsføring.
Grafisk illustration af cirkel opdelt i fire stykker med ikoner af GS1 services lokaliseret i hvert stykke af cirklen
This is some text inside of a div block.
This is some text inside of a div block.
This is some text inside of a div block.
This is some text inside of a div block.
This is some text inside of a div block.
This is some text inside of a div block.
This is some text inside of a div block.
This is some text inside of a div block.

Ofte stillede spørgsmål

Kan jeg kombinerer jeres services, som jeg vil?

I princippet ja. Dog anbefaler vi, at du først og fremmest kigger på GS1Trade Sync, og herefter tilknytter de services, som skaber mest værdi for din forretning.

Bemærk, at flere services kræver, at du har tilkøbt enten GLN eller GTIN.

Hvor finder jeg priser?

Du kan finde alle priser og eksempler i 'Mit GS1'. Priserne afhænger af, hvor mange produkter du ønsker at tilknytte en given service, og beregnes pr. måned i indeværende år.

Er det et krav at bruge GS1Trade Sync?

I visse tilfælde ja, men ikke, hvis du blot skal bruge GTIN og/eller GLN. GS1Trade Sync er rygraden i vores serviceudbud, men du kan for eksempel sagtens tilknytte dig GS1Trade Transact og GS1Trade Activate uden at benytte GS1Trade Sync.

Hvad er forskellen på en standard og en service?

Standarder er det globale regelsæt GS1 har sat for mærkning af dine produkter, mens vores service er ydelser, som tilknytter sig stamdata på dine produkter.

GS1 Stories

Modtag tips, events og aktuelle nyheder

Vi kan hjælpe dig videre

Har du spørgsmål til, hvordan du kan bruge GS1-standarder og -services i detailhandlen og foodservice, anbefaler vi, at du kontakter vores trænede rådgivere, som sidder klar til at guide dig godt igennem processen.

Send os en mail

Så svarer vi dig hurtigst muligt:

info@gs1.dk

Morten Buch
COO / Head of Retail
mørkeblåt telefon ikon
+45 39 16 90 17
Nikolaj Brink Laursen
Member Relations Manager
mørkeblåt telefon ikon
+45 39 16 90 23