I daglig tale er der mange, som kender GTIN som en stregkode, men teknisk set er GTIN det nummer, som findes under selve stregkode-symbolet, og kan derfor også bruges til andre teknologier som fx 2D stregkoder og RFID tags.
Digitale billeder – også kaldet CGI (Computer Generated Images) – vinder mere og mere indpas i markedsføringen af produkter.
Du møder dem i både fysiske og digitale tilbudsaviser, i webshops og i leverandørers eget marketingmateriale. De danske retailere bruger dem også til deres space management-systemer til at planlægge butikshylden – i god tid før lancering, da billederne kan laves før det fysiske produkt er produceret.
For virksomheder der ønsker at optimere deres visuelle markedsføring og hurtigere få deres produkter på markedet for at øge salget, er CGI-billeder fra GS1Trade Image en gamechanger.
Det har de erfaret hos danskernes foretrukne bageri, Kohberg, hvor brødets korte holdbarhed gør CGI-billeder til et vigtigt værktøj i deres markedsføring.
Vi har valgt at supplere vores billedmateriale med CGI-billeder fra GS1Trade Image, da vi ønskede en ny visuel identitet, samtidig med at vi øger effektiviteten og forbedrer vores produktpræsentation.
Vi producerer vores varer tæt op mod lancering i butikkerne, så det er en stor hjælp for os, at vi kan få billeder i god tid, og inden vi sætter produktionen i gang.
– Meeta Holm Fredberg, Packaging Coordinator, Kohberg
Som det fremgår af ovenstående billeder, er CGI-billeder fra GS1Trade Image skarpe og præcise. Da billederne er digitale, kan de fremstilles i meget høj kvalitet og med detaljer, der kan være svære at opnå med traditionelle fotoshoots. Det sikrer, at produkterne fremstår bedst muligt på både hjemmesider og i marketingmaterialer.
Virksomheder kan desuden spare tid og penge på traditionelle fotoshoots og samtidig levere produktdata og billeder samtidig, hvilket gør produktlanceringer og redesigns mere strømlinede og effektive.
Vil du med på CGI-bølgen med Kohberg, Peter Larsen Kaffe, Arla og flere andre?
Vi kan både lave billeder af produkter i fast og “bevægelig" emballage (og med synligt indhold som Kohberg) og omfavner flere forskellige typer produkter og emballage.
Du kan lige nu få et gratis og uforpligtende test-CGI, hvis du selv vil se, hvor skarpe og virkelighedstro billeder vi kan lave af dine produkter til en budgetvenlig pris.
GS1Trade Image leverer professionelle marketing- og planogrambilleder, der lever op til gældende krav og grafiske retningslinjer.
Hvis du ønsker selv at tage dine egne produktbilleder, kan vi også hjælpe dig med at blive certificeret til dette.
GS1Trade Sync er en datapool til udveksling af produktdata, som dine handelspartnere kan tilgå.
GS1Trade Sync effektiviserer dataudvekslingen mellem handelspartnere, fordi data kun skal angives ét sted. Det øger kvaliteten af produktdata og skaber værdi for dig - og hele værdikæden.
GS1Trade Packaging er et emballagedatasystem, der samler dine emballagedata ét sted.
Systemet sikrer en effektiv indsamling, strukturering og deklarering. Det gør det desuden nemt at udveksle emballagedata med andre virksomheder.
GS1Trade Exact sikrer kvaliteten af jeres produktdata. Alle fysiske produkter bliver kontrolleret op mod de data, der er angivet i GS1Trade Sync.
Med denne service får du dermed kvalitetssikret data til gavn for hele forsyningskæden.
GS1Trade Transact varetager digital modtagelse af ordrer og afsendelse af dokumenter til dine kunder. Du bestemmer selv om den skal integreres i dit økonomisystem eller du vil tilgå den online.
GTIN (også kaldet EAN) står for 'Global Trade Item Number' og udgør den talrække, du ser under dit stregkodesymbol.
GTIN (EAN) er en global standard, der bruges til unikt at identificere digitale og fysiske produkter, så stregkoden kan scannes overalt i verden - hele vejen gennem forsyningskæden.
Med et GLN (også kaldet EAN) kan du unikt og entydigt identificere fysiske, funktionelle, juridiske eller digitale enheder.
Det kan være afsender, modtager, køber, sælger, leverandør, producent, leveringssted, betalingssted, butik eller interne afdelinger.