{(image)}
GS1-standarder sikrer en effektiv og ressource besparende udrulning af COVID-19-vaccinen i Irland.
En fuldtidsmedarbejder per vaccinationscenter og 56 dage, som det ellers ville have taget at efterregistrere vaccineoplysninger i det nationale vaccinationsadministrationssystem, blev sparet væk, da de irske sundhedsmyndigheder implementerede GS1-standarder i indsatsen mod COVID-19.
Da COVID-19- vaccinerne blev tilgængelige i Irland, fokuserede de irske sundhedsmyndigheder målrettet på, at udrulningen skulle være en sikker, effektiv og sporbar proces - fra modtagelsen af vaccinerne frem til selve vaccinationen. Den samlede vaccineinformation skulle samtidig uploades direkte til Irlands nationale vaccinedatabas, og vaccinen skulle håndteres og estimeres, så ingen dråber gik til spilde. Og et samarbejde med GS1 Ireland gjorde processen mulig.
GS1-standarderne var allerede implementeret flere steder i det irske sundhedsvæsen, blandt andet i forhold til sporbar stregkodehåndtering af børnevaccinationsprogrammet. Derfor var det nærliggende, at GS1 også tilbød deres assistance i udformningen af et sikkert og effektivt nationalt COVID-19 vaccinationsprogram. I distributionsprocessen skulle der bl.a. tages højde for det faktum, at vaccinerne havde forskellige cold supply chain krav, at udløbsdatoen ændrede sig, så snart vaccinerne blev gjort klar til vaccination, og samtidig håndtering af borgerens andet stik. Og her kom GS1’s erfaring i vaccinationsprogrammerne projektet til gode.
{(doubleimage)}
GS1 Ireland bistod med at udvikle to nye softwareprogrammer til en effektiv håndtering af hele vaccinationsprocessen: ScanVax og TrackVax. Trackvax understøttende sporbarheden i distributionsprocessen, herunder udfordringen med de variable udløbsdatoer, mens ScanVax stod bag selve uploadningsprocessen af information direkte til den nationale vaccineadministrations database.
GS1 sikrede desuden, at når vaccinerne blev ompakket til mindre pakninger, fik disse en stregkode med de relevante informationer, så informationen kunne håndteres og deles med stregkodescanning. Scanningen gav personalet et hurtigt og sikkert overblik. En manuel efterregistrering af vaccineringerne ville have kostet yderligere 56 arbejdsdage. Her sparede man altså samtidig en halv til en hel fuldtidsmedarbejder per vaccinationscenter. Beregninger viste endvidere, at der i flere vaccinationscentre var et problem med kanylerne, og gennem en automatiseret registrering af hvor mange doser hvert hætteglas indeholdt, fik man hurtigt rettet fejlen og reddet intet mindre end 75.000 vaccinedoser.
GS1Trade Image leverer professionelle marketing- og planogrambilleder, der lever op til gældende krav og grafiske retningslinjer.
Hvis du ønsker selv at tage dine egne produktbilleder, kan vi også hjælpe dig med at blive certificeret til dette.
GS1Trade Sync er en datapool til udveksling af produktdata, som dine handelspartnere kan tilgå.
GS1Trade Sync effektiviserer dataudvekslingen mellem handelspartnere, fordi data kun skal angives ét sted. Det øger kvaliteten af produktdata og skaber værdi for dig - og hele værdikæden.
GS1Trade Exact sikrer kvaliteten af jeres produktdata. Alle fysiske produkter bliver kontrolleret op mod de data, der er angivet i GS1Trade Sync.
Med denne service får du dermed kvalitetssikret data til gavn for hele forsyningskæden.
GS1Trade Transact varetager digital modtagelse af ordrer og afsendelse af dokumenter til dine kunder. Du bestemmer selv om den skal integreres i dit økonomisystem eller du vil tilgå den online.
GTIN (også kaldet EAN) står for 'Global Trade Item Number' og udgør den talrække, du ser under dit stregkodesymbol.
GTIN (EAN) er en global standard, der bruges til unikt at identificere digitale og fysiske produkter, så stregkoden kan scannes overalt i verden - hele vejen gennem forsyningskæden.
Med et GLN (også kaldet EAN) kan du unikt og entydigt identificere fysiske, funktionelle, juridiske eller digitale enheder.
Det kan være afsender, modtager, køber, sælger, leverandør, producent, leveringssted, betalingssted, butik eller interne afdelinger.