I daglig tale er der mange, som kender GTIN som en stregkode, men teknisk set er GTIN det nummer, som findes under selve stregkode-symbolet, og kan derfor også bruges til andre teknologier som fx 2D stregkoder og RFID tags.
Hvis en kunde meddeler, at de ikke kan se jeres produkt i systemet, kan det blandt andet være fordi, at kunden ikke har sat subskription op på jeres GLN-nummer, men det kan også være, fordi jeres data ikke er korrekt oprettet eller publiceret.
Vi hjælper jer her med at finde frem til, hvad årsagen kan være til problemet, og hvordan I kan løse det.
Når datamodtagere skal modtage data, sætter de subskriptioner op. Når jeres kunde har sat en subskription op på at modtage jeres data, og jeres data er oprettet og publiceret korrekt, vil du kunne se kundens GLN og navn i visningen ’Subskriptioner’.
Man kan søge efter GLN og kundens navn i søgefeltet til højre.
Hvis jeres data er korrekt oprettet, men kunden ikke er at finde på oversigten, så mangler kunden at sætte en subskription op. Kontakt her kunden og oplys dem om jeres GLN.
Hvis data har status ’publiceret’ eller ’live’, er de sendt.
Hvis data har status ‘Kladde’ er de ikke sendt, og kunden har ikke modtaget jeres data.
Hvis I har publiceret enhederne ’Public’ uden begrænsning, så vil jeres data være tilgængelig for alle datamodtagere, der sætter subskriptioner op.
Hvis I har publiceret enheden ’Begrænset’, skal I tjekke, om I har tilføjet jeres kunde som datamodtager. Det gør I ved at klikke på ’se detaljer’.
Hvis I sender data privat, kan I tjekke, hvem kan se data under kolonnen ‘Datamodtager’, da enhederne vil være at se en gang per datamodtager.
Er data oprettet ‘Begrænset’, kan du tilføje din kunde ved at klikke på kassen under, ‘Hvem skal have adgang til data’ inden du publicerer varen.
Så kan du enten ændre delingen til ‘public’, eller tilføje kunden til ‘Datamodtagere’ eller ‘Datamodtagergruppen’.
Så kan du oprette en ny privat version ved at vælge ‘Target markets og datamodtagere’ inde på produktet. På denne visning vælger du ‘Tilføj ny version’ til højre.
Husk at oprette alle enheder i hierarkiet til den nye private datamodtager.
Har du stadig brug for hjælp? Så tag fat i GS1 Denmarks support team. Vi står altid klar til at hjælpe.